Terapihunden Kompis

Fullt ös - medvetslös!

Publicerad 2014-02-17 23:09:56 i Allmänt,

Det har hänt mycket sen förra inlägget, Kompis har fått miljöträna i stan var och varannan dag. 
 
Han fick även bekanta sig med ambulanspersonal i dagarna (av en händelse som jag väljer att inte skriva mer ingående om med respekt för personen i fråga). Han var väldigt nyfiken på deras ambulansväska och jag tänkte direkt att han nog har rätt bra anlag för att bli knarkhund precis som sina föräldrar om det skulle vara av intresse i framtiden. Jag blev imponerad av Kompis enorma lugn och stabilitet vid den oväntade händelsen samt hur lydig han var i de tvära kasten mellan hur han blev ombedd att agera.
 
Idag var det givet att spendera mycket tid utomhus! Kompis tog tillvara på tillfället och drog av ett sjudundrande race i hundrastgården medan jag satte mig på en bänk och njöt av att att få solen i ögonen. 
 
Behöver sååå mycket sol och värme nu igen!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cindy & Kompis

Terapihunden Kompis arbetar sedan December år 2014 inom demens- och äldrevården i Stockholm tillsammans med terapihundsförare Cindy. Vi gillar att anta utmaningar och strävar efter att göra sådant som gör att både fritid och arbetstid är positiv tid av vårt liv. Vi gillar att få människor att må bra och gör alltid vårt yttersta för att finnas där och peppa andra. Tror starkt på att sprida kärlek och skratt omkring oss! Kompis är en kortklippt Portugisisk vattenhund (även kallad "portis"). Kompis är alltid glad, har en enorm vilja och älskar att jobba både fysiskt och mentalt - en riktig problemlösare som ständigt häpnar sin omgivning med sin intelligens. Under år 2013 visade Kompis verkligen framtassarna då han fanns där som en stadig klippa för många genom svåra stunder - ur vilket tanken om att han kanske kan hjälpa ännu fler väcktes.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela