Terapihunden Kompis

Utbildningsstart!

Publicerad 2014-03-15 07:48:00 i Allmänt,

Idag startar utbildningen! Kompis ligger fortfarande och sussar sött, jag däremot har varit nervös sedan igår. Sovit gott men vaknade innan väckarklockan. Det sista är rätt skönt då jag verkligen avskyr att väckas av väckarklockan! Men nerverna hoppar, pirret i magen är enormt och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av den nervositet som sprattlar runt i hjärnan. Så här ligger jag kvar i sängen och tänker att kroppen i alla fall får ligga ner och vila de sista minuterna innan det är dax att kliva upp. Känslan är ständig kissnödighet.

Gluttar ut genom fönstret och ser att det snöar, motivationen till att rasta Kompis ordentligt innan jag ska åka är inte alls på topp. Men ett måste för att dagen ska flyta på som det är tänkt. Tittar till på klockan och ser att den är två minuter från att nästa snooze-alarm ska dra igång. Stänger av det direkt. Klockan är strax 07.45, jag ska hinna duscha, käka frulle, rasta Kompis och slå ett öga i väskan jag packade igår så att allting är med. Vid klockan 09.00 kommer vår skjuts och hämtar upp oss. Jag känner mig väldigt tacksam över att slippa åka kommunalt första dagen av utbildningen nu när världen skulle täckas i ett - om än tunt lager - vitt kristallpuder. Alla är ju medvetna om att minsta lilla frostflinga får hela Stockholm att spåra ur.

Har inte förberett lunch till idag, en insikt som träffade mig just i detta nu. Tur nog finns det uppbackning av frukt, smörgås och juice hemma som får hoppa ner i packningen, leka matlåda och förhoppningsvis rädda mitt energibehov idag!

Utbildningsdagen är schemalagd mellan klockan 10.00-17.00. Jag är nog mest nervös för att jag inte har en aning om vad vi ska möta för utmaningar idag, vilka andra deltagare som är med, vad instruktörerna tycker om min och Kompis första insats och hur vi två ska lyckas ta oss igenom dagens alla 7 timmar.

Magen knorrar, kissnödigheten gör sig ständigt påmind och jag inser att väckning av Kompis, morgonpromenad, frukost och dusch måste avklaras nu om vi ska hinna.

Nu kör vi - Heja oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cindy & Kompis

Terapihunden Kompis arbetar sedan December år 2014 inom demens- och äldrevården i Stockholm tillsammans med terapihundsförare Cindy. Vi gillar att anta utmaningar och strävar efter att göra sådant som gör att både fritid och arbetstid är positiv tid av vårt liv. Vi gillar att få människor att må bra och gör alltid vårt yttersta för att finnas där och peppa andra. Tror starkt på att sprida kärlek och skratt omkring oss! Kompis är en kortklippt Portugisisk vattenhund (även kallad "portis"). Kompis är alltid glad, har en enorm vilja och älskar att jobba både fysiskt och mentalt - en riktig problemlösare som ständigt häpnar sin omgivning med sin intelligens. Under år 2013 visade Kompis verkligen framtassarna då han fanns där som en stadig klippa för många genom svåra stunder - ur vilket tanken om att han kanske kan hjälpa ännu fler väcktes.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela