Terapihunden Kompis

Gruppraktik klar!

Publicerad 2014-08-29 22:37:00 i Allmänt,

Pirret i magen känns igen. Imorgon gäller det - ännu en gång. Det är dags för block 4 med terapihundsutbildningen i Hundens Hus lokal i Årsta. Det ska bli spännande att se vilka som medverkar denna helg, hur långt alla har kommit i sin utbildning. Kravet för att vara med på block 4 är att gruppraktiken alá 10 h ska vara gjord. Kompis och jag har såklart bockat av den! 
 
Tankarna snurrar kring leksaker, trix, terapihundsbeteenden, apporteringsföremål, kläder, belöning, hund- och människomöten, passivitet samt en del teori. Än har jag inte helt klart för mig vilka 5 trix Kompis ska visa upp på examen i höst, men jag hoppas det löser sig självmant efter helgen när vi har träffat de andra ekipagen och fått tips och bollat idéer. 
 
Mycket som ska vara klart för imorgon, bland annat den viktiga matlådan (som jag vanligtvis brukar vara duktig på att glömma någonstans mellan kylskåpet och hallen). Men kommer jag bara ihåg den så tror jag att resten är rätt mycket på sin plats redan - mellanmål, Kompis grejer, belöning aka tråkgodis (även kallat morotskex) och papper/penna/infoblad. 
 
Kompis har knytit sig för ett par timmar sedan, nu känner även matte att det är dags att sträva efter att sova gott, drömma sött och vakna upp till en fantastisk dag imorgon! Om Kompis bara visste att jag har förberett lyxfrukost till honom (en skål kyckling står snällt och väntar i kylen - bon appetit!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cindy & Kompis

Terapihunden Kompis arbetar sedan December år 2014 inom demens- och äldrevården i Stockholm tillsammans med terapihundsförare Cindy. Vi gillar att anta utmaningar och strävar efter att göra sådant som gör att både fritid och arbetstid är positiv tid av vårt liv. Vi gillar att få människor att må bra och gör alltid vårt yttersta för att finnas där och peppa andra. Tror starkt på att sprida kärlek och skratt omkring oss! Kompis är en kortklippt Portugisisk vattenhund (även kallad "portis"). Kompis är alltid glad, har en enorm vilja och älskar att jobba både fysiskt och mentalt - en riktig problemlösare som ständigt häpnar sin omgivning med sin intelligens. Under år 2013 visade Kompis verkligen framtassarna då han fanns där som en stadig klippa för många genom svåra stunder - ur vilket tanken om att han kanske kan hjälpa ännu fler väcktes.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela