Terapihunden Kompis

Block 1 - Första dagen

Publicerad 2014-03-15 19:20:00 i Allmänt,

Första dagen avklarad. Jag hade nog aldrig förväntat mig att passivitet skulle vara så grymt krävande för både mig och Kompis (som för övrigt var rätt överhypad från det vi klev in i träningslokalen efter att ha suttit i väntrummet). 

De tre första timmarna spenderades med att ta in en massa information, alltså helt teoretiskt där Kompis enda uppgift var att ligga still bland 7 andra hundar och chilla. Kompis var inte alls så pepp på att chilla, vilket resulterade i ett smått rastlöst beteende med några pip, uppmärksamhetsklapp på mina ben och att vända och vrida sig hejdlöst. Men så försöker jag samtidigt påminna mig om att han endast är 2 år och av en ras som är barnsliga till 5-års åldern.

Instruktörerna Lisa och Linda vid Hundens Hus lokal i Årsta log mycket och verkade digga Kompis trots hans överdrivna energi som praktiskt taget sprutade ur öronen på honom.

Imorgon verkar det bli en dag späckad med mer aktivitet och mindre passivitet. Det lär resultera i att både jag och Kompis bättre kan klara av den 7 timmar långa utbildningsdagen. Imorgon är vi även lovade att få mer information gällande praktikperioden som är förlagd över sommarmånaderna samt få konkreta mål över de moment vi ska träna på till nästa block.

Jag hade turen att komma hem till det lilla kollektivet och mötas av väldoftande mat - imorgon ska jag INTE glömma matlåda!

Mätt och nöjd sjunker jag nu ner i soffan och har inga planer på att förflytta min rumpa härifrån innan det är dags att sova.
 
 
Önskar mig sol, värme och en massa ny energi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cindy & Kompis

Terapihunden Kompis arbetar sedan December år 2014 inom demens- och äldrevården i Stockholm tillsammans med terapihundsförare Cindy. Vi gillar att anta utmaningar och strävar efter att göra sådant som gör att både fritid och arbetstid är positiv tid av vårt liv. Vi gillar att få människor att må bra och gör alltid vårt yttersta för att finnas där och peppa andra. Tror starkt på att sprida kärlek och skratt omkring oss! Kompis är en kortklippt Portugisisk vattenhund (även kallad "portis"). Kompis är alltid glad, har en enorm vilja och älskar att jobba både fysiskt och mentalt - en riktig problemlösare som ständigt häpnar sin omgivning med sin intelligens. Under år 2013 visade Kompis verkligen framtassarna då han fanns där som en stadig klippa för många genom svåra stunder - ur vilket tanken om att han kanske kan hjälpa ännu fler väcktes.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela